ATENCIÓ AVUI, 19 DE NOVEMBRE DEL 2008, LA COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA HA DECIDIT, PEL VOT A FAVOR DE TOTS ELS GRUPS MUNICIPALS, LA RESTITUCIÓ DELS DOMASSOS AMB SENYERES DEL SALÓ DE CENT.
AQUESTA DECISIÓ RESPON A LA PROPOSICIÓ QUE EL GRUP MUNICIPAL D’ERC, EN SUPORT A LA NOSTRA CAMPANYA, HA FET AVUI DEMANANT LA SEVA RESTITUCIÓ.
DE TOTA MANERA NO DONEM LA CAMPANYA PER FINALITZADA FINS QUE ES DOMASSOS SIGUIN RESTITUITS AL SEU LLOC PERQUÈ L’ACORD NO DEIXA CLAR SI SERAN RESTITUITS DE MANERA PERMANENT NI HI HA UN COMPROMÍS DE L’AJUNTAMENT PER A FIXAR-NE UNA DATA.
LA RECOLLIDA D’ADHESIONS SEGUEIX OBERTA.
—
LA “CAMPANYA PER LA RESTITUCIÓ DE LES SENYERES DEL SALÓ DE CENT” S’INICIA OFICIALMENT EL DILLUNS 3 DE NOVEMBRE DEL 2008 A PARTIR D’UNA DENÚNCIA PRÈVIA FETA A LA XARXA PER UN INTERNAUTA A TRAVÉS DELS FÒRUMS DEL RACÓ CATALÀ I D’ESTAT CATALÀ EL PASSAT 20 D’OCTUBRE.
AQUESTA CAMPANYA POPULAR ÉS OBERTA A TOTHOM I VOL LA RESTITUCIÓ DELS DOMASSOS AMB SENYERES QUE TRADICIONALMENT DECORAVEN EL SALÓ DE CENT DE LA CASA DE LA CIUTAT DE BARCELONA I QUE FÓREN RETIRATS SENSE EXPLICACIÓ L’ANY 2004 PER L’AJUNTAMENT DE BARCELONA.
FORMULARI D’ADHESIÓ AL MANIFEST-ENTITATS
FORMULARI D’ADHESIÓ AL MANIFEST-INDIVIDUAL
També podeu posar-vos en contacte amb nosaltres per a qualsevol incidència o per enviar-nos el vostre manifest d’adhesió personalitzat (les entitats) a través del correu electrònic:
senyeres.consell.de.cent@gmail.com
——————————————-
MANIFEST CIUTADÀ PER LA RESTITUCIÓ
DE LES SENYERES DEL SALÓ DE CENT
L’any 1369, ara fa més de 6 segles, fou construïda a la Casa de la Ciutat de Barcelona la sala gòtica que avui coneixem com el Saló de Cent. A instàncies del rei Pere III “el Cerimoniós” es celebrà allà el primer Consell dels Cent Jurats. Des de llavors, aquesta sala ha presenciat els alts i baixos d’una nació amb mil anys d’història. Va nàixer en època de plena esplendor del nostre poble, quan els catalans dominàvem la Mediterrània, però avui es troba en una situació similar a la que viu el país. Aquella sala honora a tots els catalans com una mostra de la nostra llibertat i esperit democràtic, ja que en plena edat mitjana i amb un tarannà molt avançat pel seu temps, permetia la intervenció del poble en les decisions que es prenien a la ciutat i capital del Principat.
Després de la nostra derrota a la guerra de Successió, el Consell de Cent fou suprimit pels decrets del rei espanyol Felip V que, volent instaurar el despotisme castellà a la nostra terra per la força de les armes, va veure en aquest consell un gran obstacle per a la seva tasca nefasta. No content amb suprimir el Consell de Cent, també tractà de esborrar la seva memòria. Així doncs, per la Reial Cèdula del 13 d’octubre de 1718, ordenà eliminar d’aquesta magnífica sala gòtica tot el seu contingut, deixant-la buida i despullada:
“… se quiten y arrimen los doseles y sillería que hay puesta en la Casa de la Ciudad de Barcelona en el aposento donde se juntan los administradores que era la Sala del Concejo de Ciento …”
Aleshores per aquesta sala arribà un període de decadència i oblit, com passà amb tot allò que testimoniés el nostre passat gloriós i l’antiga llibertat de la nostra terra. L’any 1842 la sala arribà a ésser bombardejada i patí grans desperfectes, anys abans ja havien estat venuts el mobiliari i altres elements del seu interior.
No fou fins l’arribada de la Renaixença quan l’arquitecte Lluís Domènec i Muntaner emprengué la seva reforma i dignificació, omplint la sala d’elements que reforçaren el seu alt contingut patriòtic. Així, entre 1887 i 1888 hi foren instal•lats uns magnífics domassos de seda que la decoraven en tota la seva extensió amb els colors de la nostra mil•lenària senyera. Els domassos, fabricats per l’industrial seder Benet Malvehy restaren al seu lloc fins fa poc temps, inclús la infame dictadura del general Franco els va respectar.
Però això canvià fa pocs anys, quan s’aprofità la seva restauració per tornar a deixar la sala buida adduint que estèticament era millor veure les parets de la sala nues. No sabem per quina raó es va fer això, els rumors que hem pogut escoltar al propi ajuntament ens diuen que fou per decisió expressa de l’anterior alcalde, al qual aquests domassos no li agradaven, com tampoc li agradà la sala a Felip V ordenant, com ell, que fos despullada de tota simbologia. Enlloc hem pogut trobar una explicació raonada sobre aquest fet malgrat que han passat ja uns quants anys des de que foren eliminats del seu emplaçament. Ningú, ni des del partit del govern, ni des de l’oposició, ha dit res d’ells fins ara.
Amb aquesta campanya pretenem pressionar a l’Ajuntament de Barcelona i no defallir en el nostre objectiu fins que els domassos del Saló de Cent siguin restituïts al seu lloc. Per totes aquestes raons us animem a adherir-vos a la campanya que hem endegat i afegir la vostra força al moviment ciutadà que pretén la seva restitució.
Barcelona, a 28 d’Octubre de l’any 2008.
El Saló de Cent ara, el 19 d’octubre del 2008:
El Saló de Cent l’any 2001:
Benvolgut senyor,
Sóc en Ramon Serra de http://WWW.RADIOCATALUNYA.CA. Un cop més felicitats per la iniciativa. Sou pregat de posar-vos en contacte amb mi al més aviat possible per veure si XARXA DE CONSUMIDORS AMB LLENGUA us pot donar un cop de mà.
Tel. 93 325 15 24.
Cordialment,
RAMON SERRA
M’hi afegisc a la recuperació dels senyals indentitaris.
Perquè no ens amaguen el que som. Perquè no substituïsquen ni s’apropien de la nostra cultura.
Els catalans hem de véncer els obstacles i les desunions per lluitar per la nostra llibertat!
Jo també m’hi afegesc des de les terres balears. Consider que és necessari que es conservin els senyals identitaris d’un poble tant orgullós de sí com l’és el català i en aquest cas concret, el barceloní.
D’igual manera que si retiressin retaules d’una església o la retirada d’algun monument commemoratiu de qualsevol plaça.
El patrimoni, patrimoni és, i per tant, és feina de tots mantindre’l.
(No acceptin el missatge firmat per barretinaire, es tracta de la mateixa persona, és a dir, jo, que he tingut un petit error informàtic, aquí la meva correcció)
Iniciatives com aquesta fan que el nostre poble continui viu malgrat les tentatives d’aixafar-nos.Endavant i visca Catalunya independent
Ni el PP s’hagués atrevit a quelcom així. Son l’espantall per a que l’anticatalanisme ranci del PZOE campi lliurement i sense resistencia. i tot amb el vist i plau d’Esquerra, la indignitat duta a l’extrem. Si CiU es venia per un plat de llenties aquest ho fan per un hamburguesa del mc donalds.
Avui en dia al Parlament, als catalans no ens representa ningú.
Sóc Jordi Domènech, de Gent de la Terra, entre altres mogudes, i el proper dimecres (5 de novembre) portaré als companys aquesta iniciativa, a veure si hi podem col·laborar d’alguna manera, més aviat en qüestió logística o fent-ne extensió entre els nostres contactes.
Si no arribo a veure-ho en l’avui ni tansols me n’hagués assabentat. En aquest país hi ha un silenciós moviment d’erradicació de la nostra història i per tant d’una part de nosaltres mateixos. M’afegeixo a la causa. No es pot deixar que la nostra cultura desaparegui sense que ni tansols se’n faci un mínim ressó. Això no ho aconseguiran, els domassos tornaran a estar on han estat des de la seva col·locació.
Jo també m’afegeixo a la causa. És una vergonya veure tots els intents que estan duen a terme per intentar exterminar al poble Català.
Molt bona campanya!
Tornarem a lluitar, tornarem a sofrir, tornarem a vèncer!
Jo també m’hi afegeixo. Amb inicitives com aquesta comenso a pensar que el poble català pot sortir del endurmiscament nacional. ////
En defensa dels nostres símbols i història. Prou de neteja cultural catalana promoguda per un partit espanyolista!! Les senyeres a l’ajuntament i els socialistes que se’n vagin d’aquest país que tan odien!!
M’ompli d’alegria la vostra iniciativa que em fa sentír que els catalans encara existim.
Prou d’amagar la nostre cultura i símbols
S’ha de exigir que l’alcalde Barcelona faci un acte public explicant perque es va treu les senyeres del saló de cent. Volem explicacions publiques de perque van fer-ho. També s’hauria de fer un acte institucional per restablir-les al seu lloc.
Ànims amb la iniciativa! Els menorquins també volem que es respectin els símbols històrics d’aquest poble nostre, que sempre hi ha qui es pensa que se’ns pot pixar damunt! A aquests els hi hem de dir, tantes vegades i tant fort com calgui, PROU!
independencia ja!!!
Recuperem la Identitat de Catalunya, per glòria del catalans i eficàcia en la promoció de Catalunya a la resta del mon.
||*|| Diversitat de identitat per la sostenibilitat global
Els domassos han de tornar al lloc que els correspon. Els lacais que viuen instal·lats còmodament a les seves poltrones els hi està arribant l’hora. Que vigilin perquè ens obligaran a fer-los baixar dels núvols d’una puntada de peu.
I als enemics de Catalunya cal recordar-los que la nostra independència s’acosta inexorablement, ho vulguin o no.
Visca la independència de Catalunya!
LA VICTÒRIA ÉS NOSTRA!!
Endavant amb la iniciativa. Ho passo ara mateix a una quinzena de companys/es.
I lluitem perquè a l’Ajuntament governi gent que defensi els nostres drets nacionals.
Cal que mantinguem la nostra identitat també als edificis públics, per tant demano es restitueixin les senyeres al Salò de Cent de l’Ajuntament de Barcelona.
Fins i tot amb una qüestió sensible que no ofereix cap dubte ni debat en contra, aquets polítics no estàn a l’alçada. Que ineptes. Esperem que no sigui necesari reivindicar de manera pública i sorollosa la restitució d’aquest simbol.
“Allò curiós no és pas com és escrita la Història, sinó com ha de ser esborrada” (Manuel Alcántara,1928-…, poeta i periodista).
“Sense la independència no hi ha possibilitats de crear a Catalunya una política justa, honesta i regenerada” (Antoni Gaudí i Cornet, 1852-1926, geni de l’arquitectura mundial, cristià i indepenendista català).
“…quan vim nostra senyera sus en la torre, descavalgam del cavall e endreçam-nos vers Orient e ploram de nostres ulls e besam la terra per la gran mercè que Déu nos havia feita” (Crònica de Jaume I, després de la rendició de la ciutat de València, 9 d’octubre de 1238).
“[…] el desconeixement de la pròpia història és una de les causes més radicals de l’afebliment de la consciència nacional catalana i de la seva lenta substitució per la consciència nacional espanyola. Els nostres ocupants ho saben perfectament i, per ço, és la primera cosa que han amagat, car són conscients que és allò que més els denuncia i més els posa en evidència. El factor històric és tant o més important que el factor lingüístic a l’hora de crear o de reconstruir una consciència nacional, donat que és la història la que més explica el per què de la identitat lingüística i col•lectiva d’un país” (“Catalunya, nou Estat europeu”. Declaració de la Primera Convenció per la Independència Nacional).
“Assolida l’alienació del sotmès per mitjà (bàsicament) de la coerció física, la tasca del colonitzador es concreta a mantenir aquest estat d’alienació i a convertir-lo en el seu (nou) estat “natural”; per això la colonització vol dir sempre la falsificació de la història, o fins i tot la seva anatemització” (Heinz Dietrich, Emancipació i identitat d’Amèrica Llatina: 1492-1992).
“El passat és sols allò que diguin els testimonis escrits i la memòria humana. Però com que el Partit controla tots els documents i també la ment de tots els membres, resulta que el passat serà allò que el Partit voldrà fer que sia” “I si cal readaptar els nostres records o falsificar documents, també cal oblidar-ho tot plegat. Aquest truc pot ser après com qualsevol altra tècnica mental. La majoria dels membres del Partit l’aprenen…En l’antic idioma en deien… “control de la realitat””.(“1984”, novel•la escrita el 1948, Georges Orwell, pseudònim d’Eric Arthur Blair, 1903-1950, escriptor antitotalitari anglès i lluitador antifeixista a Catalunya).
“Oh pobra, batuda pels vents” (Isaïes 54:11).
Vergonyós, tota aquesta patoleia neo-progresista i jacobinament anticatalana, politics que fan fàstic mirant només la mida del seu cul per no perdre la cadira. “Qui perd els orígens perd la identitat”. Personalment reivindico tornar a l’època dels comtats catalans, ja que el nostre país pateix l’expoli i la incomprensió de Madrid… i la de Barcelona. I si hem tornat al feudalisme econòmic -ciutadans hipotecats i metròpoli depredadora del territori-, tan sols resta un crit: Visca la terra lliure. I com a català pirinenc, en el vuitè centenari del neixement del rei Jaume I, reivindico la restitució dels domassos al Saló de Cent, a l’hora que m’identifico agermanadament amb la senyera occitana, ja que sem dos països germans que no hem arribat a ser allò que ens dignificava com a poble: una nació amb un estat propi.
I governen Catalunya aquells que no mostren cap interès pels seus símbols i la seva Història?. Els catalans ens hem begut l’ enteniment. És que no està prou demostrat que per ells primer és el PSOE i Espanya?. Que ens tornin els damassos que són nostres. Ja ens roben prou de totes les maneres possibles. Quan tindrem al capdavant de Catalunya gent decent capaç de treballar en un projecte de país?. Ni Convergència ni Unió van actuar amb dignitat, pressionades pels governs centralistes i els seus particulars casos de corrupció.
R.J. Colom (comentari 22). Gràcies per les cites i els extractes. Són molt interessants.
Sí, cal que el país sàpiga què s’amaga darrera del govern de l’ajuntament de Barcelona: un odi ferotge, camuflat sempre de modernitat, contra els senyals d’identitat de la nostra nació i contra tota idea de llibertat!
Jo també m’afegeixo. És intolerant que hagin tret aquests espectaculars domassos. Hem de començar a recuperar el nostre patrimoni català, ja que de mica en mica ens l’estan treient, començant per coses petites com aquestes.
Visca Catalunya Independent! !!*!!
es de justicia retorna les coses al seu lloc, i mes quan la persona a qui no agradaven ja no esta.
Es prou culpidor que una persona sola, ni que sigui el batlle de Barcelona, pugui ser tan negatiu per la nostre nacio.
Pero ells ara esta de envajador a Londres.
Donsc ja estic adherit, i intentare fer el maxim reso amb el fotolog i etc.
apa ens veiem
EC!
Jo també m’uneixo a la iniciativa, espero que serveixi d’alguna cosa… Visca Catalunya Independent ||*||
No comprenc el motiu pel qual no volen restituir-he una simbol tan innocent. Precisament aquestes coses solen fer-les ni que sigui per complir l’expedient i quedar be de cara a la galeria, i despres el mes important, com ara el finançament, el retallen al maxim.
Pero si no estan a l’altura ni amb aixo, ja ni no se que podem esperar de les questions fonamentals per al nostre pais.
També vull formar part d’aquesta reivindicació.
Cada vegada, això sí en català, els socialistes ens van descafeinant, fins que ja no en quedi res. Esperit alerta! la llengua no és res si l’esperit de Catalunya no acompanya.
Ens destrueixen a poc a poc, però ens destrueixen en català…
Hem de continuar ,lluitant i defensant i denunciat tot allo que sigui patrimoni de la nostra terra , i prenem iniciatives com aquesta , per aconseguir petits i grans objectius fins arrivar assolir la independència de el nostre poble
Tot el meu suport, sembla que hi ha un corrent que vol fomentar l’acomplexament de ser, viure, sentir i expresar tot el que és Català, volen tornar a regionalitzar una identitat nacional, endavant les atxes !
REORGANITZEM EL NOSTRE PAÍS, POSEM LES SENYERES NOVES AL SEU LLOC, INDEPENDITZEM-NOS DEL PAÍS FEIXISTA QUE TENIM AL COSTAT.
LA VERITAT ESQUE SENSE SENYERES, AQUELLA SALA ES MOLT LLETJA, ES TOTA MOLT SOSA.
VISCA CATALUNYA!!!!
//*//
http://WWW.FOTOLOG.COM/TERRA_LLIURE_CAT
LA PROPERA ACTUALITZACIÓ PARLARÉ D’AIXÒ!!!!
l.*.l
Endavant amb la campanya.
Tot el meu suport. Molta sort.
quina vergonya!! tan aviat com obriu un formulari d’adhesió no dubteu que rebreu centenars de signatures
El formulari d’adhesions ja esta obert, no dubteu a adherir-vos i a difondre per tot arreu la campanya
Calen tantes adhesions com sigui possible i junts ho aconseguirem!
QUE TORNIN ELS DOMASSOS AL SALO DE CENT¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡ VOLEM LA INDEPENDENCIA VOLEM PAÏSOS CATALANS
Realment és una vergonya que el caprici d’un alcaldet de torn es carregui tant simbolisme, que d’altra banda ja es van carregar antics enemics de Catalunya. Com si ens poguessim permetre actituds d’aquesta mena! “Al loro!!” Vinga, de seguida, que llueixin com en els millors temps!! I tant!! Si no ens respectem nosaltres mateixos, qui ho farà?
[…] “CAMPANYA PER LA RESTITUCIÓ DE LES SENYERES DEL SALÓ DE CENT” S’INICIA OFICIALMENT EL DILLUNS 3 DE NOVEMBRE DEL 2008 A PARTIR D’UNA DENÚNCIA PRÈVIA FETA […]
Avancem amb la iniciativa! Compteu amb el meu suport totalment.
Al damunt dels nostres cants
aixequem una Senyera
que els farà més triomfants.
Portser les paraules de Joan Maragall fan por als polítics d’avui, però som molts els qui no solno tenim por, si no que volem aixecar la senyera per fer-nos més triomfants, és a dir,lliures i independents.
Visca la terra lliure!!!
Totalment d’acord amb el manifest, els espais i edificis publics, son això: publics. No pot una persona fer i desfer al seu gust, encare que sigui alcalde o cap altre carrec públic. Encare que soni utopic, les administracions estan per administrar i si per això no serveixen zas cop de falç! i cap nou!!!
Totalment d’acord amb la iniciativa, cada cosa al seu lloc.
Jordi (alucinamaripili)
Va costar sang, suor i llàgrimes restituir la senyera a l’escut de la ciutat. També ha costat qui sap lo que el socialisme cosmopolita parli de refer les Quatre Columnes de Puig i Cadafalch, enderrocades pel feixisme. L’ajuntament s’oposa a hissar l’estelada durant la Diada perquè no representa tots els catalans, però ha promogut sempre que l’exèrcit espanyol rondi pel cel de Barcelona durant la Mercè com si representés l’essència de l’autèntica catalanitat. Per no parlar del fotimer d’actes que s’organitzen a la ciutat amb el suport de l’ajuntament sense que a aquest li amoïni gens ni mica si la llengua pròpia no apareix als programes i als cartells que els anuncien.
La simbologia no ho és tot, però té molta importància en situacions d’anomalia nacional com la nostra. Teniu tot el meu suport.
Teniu tot el meu suport !
Com a Secretari de Relacions Institucionals del Partit Republicà Català ( RC ), ens adherim com a Partit , a la restitució de les senyeres al Saló de Cent. L’actual Ajuntament no té cap consideració cap els nostres símbols, , amb un comportament completament jacobí. Endavant amb la iniciativa companys.
Deuria formar part de la “crosta nacionalista” que a alguns els fa tanta nosa i que van arrencat dia a dia, sese fer soroll
TENIU TOT EL MEU SUPORT , ENDAVANT CONTRA ELS QUI VOLEN ENTERRAR ELS NOSTRES SIMBOLS, EL NOSTRE PATRIOTISME I LA NOSTRA CULTURA.
Tot es posible, els socialistes catalans ajudats per els seus correligionaris, s´han dedicat en molta subtileza a retirar tots els simbols d´identitat de les institucions,com a petit exemple l´escut de la diputació de barcelona jo no te les cuatre barres i aqui no passa res pobres “politiquillos” tanta feina en guardar la cadira que no tenen temps de conservar la dignitat
Endavant Partit Republica Catala. LAMENTABLEMENT ESTEU SILENCIATS AL MEDIS DE COMUNICACIÓ,
El meu suport a la campanya
El PSC (?) és la sucursal del PSOE i col·labora amb els amos per a anorrear Catalunya i els seus símbols.”Para que se consiga el efecto sin que se note el cuidado”.
Endavant amb la lluita. Aquest poble encara no és mort.
Fem fora dels ajuntaments les banderes estrangeres! I al Saló de Cent, restitució de les senyeres ja!
VISCA CATALUNYA LLIURE!!
Recuperem ni que sigui un bocinet de dignitat.
És absolutament imperdonable que algú hagi perdut aquest material. Cal que el responsable doni la cara…si cal, literalment.
Hem sembla be la idea.
“Podran llevar-nos la vida, però mai no podran llevar-nos la llibertat!!!” (Braveheart, 1995)
Ànim catalans, l’invasor ho ha intentat sempre, durant tota la nostra història, però no desapareixerem. Recuperem els nostres símbols allà on fóren eliminats, i mostrem-los, cofois de ser d’aquesta terra, orgullosos de ser catalans!!!
I pel que fa a aquells que ens somriuen, que ens fan la gara-gara tot segurs de l’amabilitat i respecte que el poble sempre ha exemplificat, que s’erigeixen com a veus de la nació i cometen el crim més cruel, el de la traïció a la pròpia memòria, cal que siguin exposats nus de qualsevol protecció aliena, i passin comptes davant el poble que van jurar representar.
M’adhereixo a la campanya
Tot el meu suport a la campanya.
Per descomptat dono el meu suport, només dir que els “socialistos” són uns pocavergonyes.
Amb tanta neteja de la “crosta” nacionalista aviat no quedaran ni les parets!
Volem els domassos al seu lloc!.
Tot el meu suport
dono el meu suport a la restauracio de les senyeres a salo de cent,,,crec que tindriem que ser una mica mes rigurosos a la hora de pendre decisions tan importants com retirar un simbol tan visible de la sala…no crec que fos el millor dels criteris deixar les parets despullades ja que les parets en si no tenen cap valor ,,demano la restauracio dels domasons al solo de cent,,,,
______________________________________NOTA
AIXO SI K ES DIU EN MAJUSKULES MEMORIA HISTORICA ,,,POLITICS AVEURE SI FEU LA VOSTRA FEINA QUE JO PAGO IMPOSTOS CADA MES I CREC QUE TENIU QUE CONTROLAR QUI PREN AQUESTES DECISIONS JA QUE EM DONA LA SENSACIO DE QUE HI HA MOLTA DESIDIA AL AJUNTAMENT DE BARCELONA PER PART DE LA CLASE POLITICA I NO SOLS DE PSC TAMBE DELS K TENEN QUE CONTROLAR ,,,,,,,CIU ,,,ON ESTA CIU???
Tot el meu support!!
Catalunya forma part del món i dintre de l’universalisme i de la diversitat cultural no s’entèn perquè tenim que renunciar, o amagar-nos o renegar de la nostra història, de la nostra cultura, dels nostres símbols i de la nostra llengua. Tot ell forma part del conjunt universal i ens agermana amb totes les cultures, amb totes les històries i amb tots els símbols i llengües existents.
Desacomplexeu-vos!!! i estimem la nostra història, la nostra llengua i els nostres símbols!
Estimant lo propi ens permet comprendre i respectar els dels demés! Però desgraciadament; però desgraciadament!, no ens allibera de la falta de respecte i agressivitat dels altres.
I sobretot no ens allibera dels tristament catalans acomplexats que volen ser tan moderns, universalistes, multiculturals i globalitzadors que s’avargonyeixen de lo seu. Com si l’existència de lo propi es contradigués en poder ser un país modern, universal, multicultural i globalitzador. (?)
Tot el meu suport a aquesta campanya però afegint-hi el meu suggeriment de que mentre no s’aconsegueixi la restitució de les senyeres al Saló de Cent no es voti el partit polític responsable en cap tipus d’elecció que es pugui convocar. Aquest és l’únic llenguatge que entenen!
M’encanta el gòtic civil i arquitectònicament m’està bé de veure aquesta sala despullada però reconec que la “moda acomplexada” de desguarnir escultures, sales, edificis i parets no lliga amb l’esperit clàssic de la mediterrània ni ajuda gens a la revalorització dels símbols de la catalanitat. La sala amb els domassos és fantàstica. I a l’Ajuntament li sobren gestos contra els símbols de Catalunya, darrerament. Endavant amb la reivindicació.
I la mosqueta morta negra de la foto qui es ? almoines es l’almoines la rata de l’almoines jajajajajaja
Estic d’acord amb la proposta, però un Ajuntament que inclús va ser capaç de carrergar-se l’escut de la ciutat proposant-ne un altre al seu gust, veig difícil retornin al seu lloc uns elements que mai haurien d’haver estat retirats i si més no tornats a col·locar.
Des d’Unitat Nacional Catalana volem fer arribar la nostra adhesió a la Campanya per la Restitució de les Senyeres del Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona.
És lamentable que un Ajuntament democràtic actui com ho va fer Felip V, tot eliminat els nostres símbols del Saló de Cent de l’Ajuntament de la capital de la nostra nació.
Totalment d’acord amb la Campanya.
És tant trist, com simbòlic, com necessàri que encara haguem de fer coses com aquestes.
Lamentablement aquest és l’ajuntament que inverteix diners i temprs en inventar un escut també nou per amagar la senyera. La cosa està fotuda. El prooblema sovint també son els comparses que acompanyen; a veure que en diuen la resta de partits polítics
Que tornin els domassos i que portin al PSC uns anys a la bugadería… Sí s’avergonyeixen de ser catalàns, doncs que canviïn de país.
Tot el meu suport a aquesta proposta. Per que s’ha de lluitar per mantenir els símbols nacionals, que son els que ens donen identitat, entre d’altres.
Tot el meu suport.
Ja fa mil anys que gent com els del PSC intenten de consumar “de forma velada” el genocidi cultural contra els catalans… i encara som aquí, i per mil anys més.
despertaferro!!!
tot el meu suport a aquesta campanya. El Saló de Cent és infinitament millor i molt més bonic amb les senyeres, que sense!
Plenament d’acord!
¿Que podeu esperar d’un partit que desprès de governar l’ajuntament des de la recuperació de la democràcia, no ha aconseguit que el cos de la Guàrdia Urbana, si t’atura, et demani la documentació en el nostre idioma? I el pitjor no es que no el parlin, el pitjor es que ni t’entenen.
I ara els Mossos porten el mateix camí.
Ells van fent Pàtria.
Tot el meu suport
totalment d’acord també visca la senyera i visca terra lliure
Felicitacions per la iniciativa.
Ja he signat!
M’addereixo a la campanya.
M’adhereixo
Endavant les atxes! Som i serem!
Tot el meu suport!!
Ben dit companys necessite’m tenir els nostres símbols ben visibles i anar fent país per un dia tenir la preuada INDEPENDÈNCIA
M´ADHEREIXO
Cal restaurar tots els simbols nacionals d’una vegada i deixar-se d’escuses.
Dona tota la sensació que estiguem encara pidulant tot el que representa a les nostres llibertats com en èpoques passades.
Ja ni ha prou !!!
Independència i Visca catalunya !!
La mediocritat del psc / icv comporta aquestes coses. Sr. Hereu de tant mirar a on no correspon, cada vegada se’l veu més perdut en situacions diverses. A més a més, no oblidem que l’eficàcia de la gestió no para de minvar-lis i els ciutadans ho paguem car. Fa molts anys jo els votava, i en fa força que no vull ser-ne partícip d’aquest provincianisme interessat per alguns.
Per a aquesta gent Catalunya no existeix, només s’hi refereixen quan s’acosten eleccions i mentre sigui necessari.
El seu objectiu és que arribi el dia en què no els hi calgui referir-s’hi ni tan sols quan s’acostin eleccions.
Hem de restituir la nostra dignitat començant per tornar a col.locar les quatre barres al seu lloc.
Teniu el meu suport. Però continuo pensant que la verdadera política pel nostres drets s´ha de fer al carrer, i tots units d´una vegada per sempre, sino Catalunya mai serà el que ha de SER. Escriure ho sap fer tothom, és a l´hora de la veritat on es veuen els verdaders patriotes, o com deia un famós catalanista:
” EL SENY SI NO VA ACOMPANYAT D´UNA FORTA VOLUNTAT DE COMBAT, NOMÉS SERVEIX PER TAPAR COVARDIES”
Francesc Macià
Tambè jo de l’Alguer, germans meus de Catalunya, m’uneixo a vosaltres per la restituciò de les senyeres al Salò de Cent. Perquè cal sempre defensar cada petita i cada gran cosa que nos parli de la nostra historia,de la nostra identitat, de la nostra parlada……de la nostra amada Terra. Aixi que vosaltres a Catalunya i nosaltres a L’Alguer resistim, malgrat el setge a la nostra llengua, des de segles. I continuem a mirar aquella llum que es troba davant de nosaltres amb “la cara al vent”. Perquè si han tret la llibertat a la nostra Terra, no podran mai treure la llibertat al nostre cor de l’amar i esperar en un futur lliure.
Visca la Terra, visca Catalunya lliure.
Durant segles, la prioritat més important del diversos imperis espanyols en política interior, ha estat l’espanyolització de Catalunya.
Ara, finalment, estan a punt d’aconseguir-ho.
Gràcies a la inestimable col·laboració dels propis catalans.
Farà l’Ajuntament de Barcelona com el de València? que amaga al públic el penó de la conquesta, la senyera més antiga dels Països Catalans, en una sala… s’avergonyeixen de les quatre barres??
Es comencen amagant els símbols i s’acaba manipulant-los….
De Salses a Guardamar i de Fraga a Maó!
Independència per a tot Catalunya!
No podem desprende’ns dels nostres símbols. Alguns ens els volen amagar perquè el dia de demà ningú se’n recordi.
Amunt la Senyera a tots els Països Catalans!
Salutacions des d’Elx (alacant) fem força també amb la iniciativa…. que m’acaba d’arribar a través del mailing d’ACPV (o el Casal Jaum I d’Elx)……
Ara mateix ho passo a tots els meus contactes!!
Arnau
FreeCatalunya@gmail.com
Estic d’acord amb la vostra iniciativa. Moltes vegades quan llegeixo o sento tantes descriminacions contra nosaltres els que vivim en els paissos catalans, que estimem Catalunya, em poso furiósa,… però,desprès penso en un proverbi que fa temps que vaig llegir que deia: “Solament es tiren pedres a l’arbre carregat de fruits.” I per descomptat que Catalunya i els Paissos Catalans de fruits en tenim per donar i per vendre. Endavant SOM-HI TOTS.
Recuperem la nostra història … la dels Països Catalans,
i fem l’estat català!
Visca la terra!
Em sembla una manca de respecte contra TOTS els catalans per part dels responsables directes d’haver-los despenjat.
Si no conservem les nostres arrels i la nostra història, qui ho farà?
un altre front de lluita per la recuperacio de les nostres senyes d’identitat.
Com des de sempre és sabut: no és possible cap recuperació sense INDEPENDENCIA!
Teniu tot el meu suport.
També seria bo de parlar de restaurar les quatre columnes d’en Puig i Cadafalch ( crec ) fetes durant la Exposició internacional del 1929 a Montjuic.
Teniu tot el meu suport.
No deixem que mica en mica ens treguin tots els s,imbols de identitat del nostre poble
Quina vergonya d’ajuntament que tenim! com poden tenir la barra d’amagar els nostres símbols i la nostra història?
Cal un canvi a Barcelona i cal ja! XAVIER TRIAS ALCALDE DE BARCELONA! GOVERN DE DIGNITAT NACIONAL: CIU+ERC!
Heu pensat en portar la campanya al facebook?
des d’E.H la meva solidaritat amb la campanya
Jo discrepo del comentari anterior, FRANCESC. En Trias , és de CIU. Sobre el sobiranisme d’ Unió, no cal ni parlar-ne ( en Duran, és deleix per ésser ministre i exercir d’espanyol ), i Convergència ,pacte amb el PP, o a Madrid un estatut retallat…respecte ERC, suposo que és la gran decepció nacional de tots. Malauradament només ens queda l’esperança del nou partit independentista del PARTIT REPUBLICÀ CATALÀ.
Endavant amb la iniciativa del retorn dels domassos
Jo voto a favor de la restitució bàsicament perquè quedava molt més bonic abans. Segons el meu parer, algú que enlletgeix un lloc és algú que té el gust al…
La classe política catalana és nefasta. No els importa ni els nostres símbols d’identitat.
[…] de Catalunya va ser detectada per un internauta i ara des de la xarxa s’ha iniciat una campanya per demanar la restitució de les senyeres. De moment ja han creat un formulari per adherir-se a la […]
Endavant, teniu tot el meu suport. Fa falta més gent com vosaltres.
Visca la terra LLIURE!!!